op 25 november is het PDM Platform te gast bij Atos in Eindhoven. Tijdens de meeting wordt aandacht besteed aan Service Life Cycle Management en de inzet van PLM bij het modelleren van de energie-efficiënte inrichting dat datacenters. Daarnaast komt de digitale toekomst dichterbij: hoe kan de moderne klant het best begrepen worden en wat moet je als bedrijf doen om deze goed te bedienen met producten en services. Afsluitend wordt gesproken over onderwerp die voor 2016 in de planning komen te staan, zowel in meetings als in een PDM Platformonderzoek.

Deelname voor leden en gasten. Aanmelding verplicht o.v.v. de namen van de deelnemers. Inschrijving sluit 19 november.
Een bevestiging met parkeerinformatie wordt na de sluitingsdatum toegezonden.

Locatie

Atos
Flight Forum 5926 (Building 3000)
5657 EW  Eindhoven

Agenda

15.30 uur Ontvangst

16.00 uur Opening en welkom

16.05 uur Introductie Atos

Menno Blanken, Atos

Atos focust op het aanbieden van zakelijke technologie die klanten vooruit helpt en in staat stelt hun onderneming van de toekomst te creëren. Eén van deze technologieën is Product Lifecycle Management. We zien PLM-opdrachten als bedrijfsprojecten in plaats van IT-projecten. Atos is bewust softwareonafhankelijk en kiest altijd voor de beste oplossing. We werken veel met leidende aanbieders als Aras, Dassault Systèmes, Oracle, PTC, Siemens en SAP, maar richten ons uitsluitend op de oplossing die bij een organisatie past.

16.20 uur Service Life Cycle Management

Giso van der Heide, Atos Consulting/Olivier Everaert, Atos België

Onder typische fabrikanten is after-sales service (onderhoud, reparatie en onderdelen) slechts goed voor minder dan 20 procent van de inkomsten. Maar de meest innovatieve servicebedrijven met diezelfde activiteiten genereren vaak meer dan 50 procent. Service is een belangrijke manier voor fabrikanten om marktaandeel te winnen en concurrentievoordeel te verkrijgen. Een organisatie heeft omzet, winstgevendheid nodig en streeft er naar om klantenservice doelen te bereiken. Er zijn diverse uitdagingen bij het transformeren van de end-to-end service processen binnen de gehele keten.
Er moet kennis zijn van hoe state-of-the-art technologie en business-driven diensten kunnen helpen bij het implementeren van oplossingen en zakelijke processen.
Ontdek de strategieën die kunnen helpen om de organisatie te transformeren voor duurzame groei in deze nieuwe smart en connected wereld.

17.05 uur Data Center Infrastructure Management m.b.v. PLM

Mark Hensbergen en Hans Hoeksma, Atos Managed Services

Atos heeft een DCIM applicatie suite gebouwd op basis van Siemens 3D CAD en PLM software en OSISoft software. Hiervoor zijn modelleer-methodieken en analyse functies ontwikkeld waarmee bestaande en nieuwe server centra energie zuiniger ingericht kunnen worden. Er is gebruik gemaakt van kennis van Atos over de warmtehuishouding en het inrichten en exploiteren van een server centrum.

18.35 uur Broodjes maaltijd

Robin Zondag, Atos Consulting

De digitale revolutie heeft ons verwend. Amazon, Uber en Spotify hebben ons laten zien hoe eenvoudig en probleemloos toegang tot diensten en producten kan zijn. Om als bedrijf in deze veranderende omgeving mee te kunnen, is een dieper niveau van kennis, bewustwording en inzicht nodig. Door het begrijpen van de moderne online klant en gebruik te maken van de nieuwste technologieën en praktijken, kan een bedrijf zich verplaatsen naar een real-time omgeving; een omgeving van constante beschikbaarheid van data en service.

19.20 uur Verenigingszaken

Bestuur
  • Voorstellen en discussie onderwerpen voor meetings en projecten
  • Begroting 2016
  • Overige zaken

20.00 uur Afsluiting